BOHM & Berkel doet er alles aan om uw bezoek bij ons zo aangenaam en veilig mogelijk te laten verlopen. Van de vele maatregelen zal u als gast gelukkig niets direct merken maar we delen toch graag een aantal van onze speciale Covid maatregelen die wij intern hebben getroffen.

Gevaar Beheersmaatregelen om risico’s te minimaliseren:
Werknemers besmet met COVID-19
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en ook tussen medewerkers en gasten.
  •  Personeelsleden zijn geïnformeerd over het identificeren van de symptomen van COVID-19 en de vereiste om niet te komen werken, maar zich onmiddellijk ziek te melden als ze een van deze symptomen hebben. Ze moeten zich dan minimaal 7 dagen isoleren, en voor alle gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen en ook op de locatie werken, is dat 14 dagen.
  • Terug naar het werk (na de lockdown) briefing voor alle personeelsleden en voltooiing van de COVID-19 We zijn weer terug!-vragenlijst).
  • Medewerkers vermijden het gebruik van het openbaar vervoer op weg naar het werk en reizen waar mogelijk rechtstreeks tussen huis en werk, vermijden winkels op de route etc.
  • Dagelijkse temperatuurcontroles (met behulp van contactloze thermometers) van personeelsleden die het pand binnenkomen .
  •  Medewerkers worden direct naar huis gestuurd als ze tekenen van infectie vertonen .
  •  Gebruik van handdesinfecterend middel bij het betreden van de locatie en regelmatig handen wassen gedurende minimaal twintig seconden met warm water en zeep. Raak het gezicht niet aan.
  • Medewerkers verwisselen ter plaatse hun kleding in werkuniformen.
  • Medewerkers zijn getraind in COVID-19 regels
  • Personeel draagt ten alle tijde mondmaskers, zowel in de zaal als op het terras
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en ook tussen medewerkers en gasten.
  • Begeleiding en geruststelling aan gasten voordat ze het pand bezoeken via website, sociale media en boekingsformulieren .
  • Contactgegevens voor klanten worden opgenomen en 4-weken bewaard met behulp van het online boekingssysteem, alle niet reservaties worden apart geregistreerd dmv de BOHM registratie kaarten
  • Welkomstaffiches inclusief bericht over het niet betreden van het pand als u last heeft van symptomen van COVID-19 zijn geplaatst.
  • Handdesinfectiepunt prominent weergegeven naast alle toegangsdeuren .
  • Extern wachtrijsysteem met duidelijk weergegeven bewegwijzering en personeel bewaakt elk wachtrijsysteem om ervoor te zorgen dat het effectief is. (indien van toepassing)
  • Eenrichtingssysteem aanwezig .
  • Gasten worden verwezen naar online reservatie systeem voor een vlotte doorstroming
  • Medewerker die klanten begroet en de klantenstroom in en uit de gebouwen bewaakt . Gasten worden gezet aan lege (en vooraf schoongemaakte) tafels.
  • CCTV-bewaking van externe gebieden en in- en uitgangen.
  • Er wordt aandacht besteed aan het scheiden van afhaalklanten en gasten die aanwezig zijn.
  • Deuren worden waar mogelijk open gezet om contact te minimaliseren, en ventialtie te bevorderen.
Gevaar Beheersmaatregelen om risico’s te minimaliseren:
Intern
Overdracht van COVID-19 tussen gasten en of medewerkers ü Grondige reiniging van gebouwen uitgevoerd vóór heropening.
ü Capaciteit van locatie verminderd om te passen bij nieuwe lay-out en bedieningselementen.
ü Meubilair uit elkaar geplaatst om een ​​sociale afstand van minimaal 1,5 meter mogelijk te maken . Om niet te worden verplaatst door klanten.
ü Mobiele schermen geïnstalleerd (kunnen bijvoorbeeld worden verplaatst zodat ze tussen een grotere familieboeking en andere tafels staan).
ü Voldoende ramen geopend.
ü Klantstromen bewaakt zodat waar nodig verdere verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Knelpunten geïdentificeerd en meubilair waar mogelijk aangepast .
ü Nieuwe lay-out ontworpen om de noodzaak om in de rij te staan ​​te verminderen (alleen bediening aan tafel of eenrichtingssysteem door de bar inclusief schermen om personeelsleden te beschermen ).
ü Na het verzamelen van lege glazen moeten medewerkers hun handen grondig wassen. Tafels en stoelen worden voor elk gebruik schoongemaakt .
ü Alle klanten zitten binnen. Geen staanplaatsen.
ü Barkrukken die voor de servery moeten worden verwijderd .
Interne en externe eet- / eetfaciliteiten
Gevaar Beheersmaatregelen om risico’s te minimaliseren:
Overdracht van COVID-19 tussen klanten en ook tussen gasten en medewerkers.Klanten die items aanraken zoals kaartmachines die besmet zijn met COVID-19 ü Tafels, stoelen etc. worden schoongemaakt voordat nieuwe klanten gaan zitten .
ü Interne eetruimtes – alleen bediening aan tafel .
ü Gebruik van bestel- en betaalapp voor eten en drinken.
ü Tafels op een afstand van elkaar om te allen tijde een sociale afstand van minimaal 1,5 meter (of 1 meter met risicobeperking) tussen verschillende huishoudens mogelijk te maken .
ü Aan klanten wordt gevraagd lege glazen en serviesgoed naar het ene uiteinde van de tafel te verplaatsen om ze op te halen, zodat personeelsleden sociale afstand kunnen bewaren .
ü Klanten worden aangemoedigd om externe tafels te gebruiken, als het weer het toelaat.
ü Papieren menu’s voor eenmalig gebruik, hoewel klanten waar mogelijk online vanaf tafels kunnen bestellen.
ü Bestek en specerijen voor eenmalig gebruik door het personeelslid op tafel gebracht .
ü Waar mogelijk contactloze betalingen (momenteel tot 50euro+F52). Boven dit bedrag, waar een pincode vereist is, moet de PDQ / kaartmachine worden gereinigd met een ontsmettingsmiddel, elke keer dat een pincode moet worden ingevoerd door een klant.
Keuken en personeelsruimten
Overdracht van COVID-19 tussen personeelsleden. ü Aanvullende reinigings- en desinfectiemaatregelen voor alle werkoppervlakken en contactpunten zoals kastgrepen en koelkast / vriezer deurgrepen.
ü Stagger start en finish tijden, ook breken tijden waar mogelijk om te voorkomen dat eventuele congestie rond personeel kamers, kleedkamers etc.
ü Keukenpersoneel moet in de keuken blijven en ander personeel binnen hun respectievelijke werkgebieden of zones, zoals achter de bar of de voorkant van het huis.
ü Er is slechts één medewerker tegelijk in de kelder of de inloopkoelkast / vriezer .
ü Regelmatig handen wassen, ook vlak voor het hanteren van borden en bestek.
ü Werkoppervlakken die regelmatig moeten worden schoongemaakt .
ü Eén medewerker per kassa (kassa), koffiemachine, keukenuitrusting etc. of reiniging van bedieningselementen tussen gebruik.       
ü Gebruik rug aan rug of zij aan zij werken in keuken. Werk van aangezicht tot aangezicht moet worden vermeden.
ü Was uw handen grondig voor en na het roken of na het eten of drinken.
Externe handelsgebieden
Gevaar Beheersmaatregelen om risico’s te minimaliseren:
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en ook tussen medewerkers en gasten.
ü Terrasmeubilair op een afstand van minimaal 1,5 meter afstand (of 1 meter met risicobeperking)
Toiletten en wasruimtes
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en ook tussen medewerkers en gasten. ü Bewegwijzering binnen en buiten toiletten die klanten adviseren over de aanwezige bedieningselementen, inclusief instructies om de handen grondig te wassen .
ü Eén in, één uit systeem en personeel dat nummers controleert .
ü Station voor handdesinfectie direct buiten de toiletten met instructies om te gebruiken voordat u de faciliteiten betreedt (om het risico op kruisbesmetting te verminderen ).
ü Verhoogde reinigingsfrequentie en controles om te zorgen voor voldoende aanvoer van verbruiksartikelen, in overeenstemming met het gebruik door de klant. Alle relevante personeelsleden werden ingelicht over het nieuwe schoonmaakregime en de nieuwe vereisten.
ü Ramen die tijdens handelsuren te allen tijde open moeten staan .
ü Verhoogde lediging van papieren handdoekbakken om te voorkomen dat gebruikte handdoeken zich ophopen .
ü Bewaak gebieden buiten toiletten tijdens drukke periodes en plaats sociale afstandsmarkeringen ter voorbereiding op eventuele wachtrijen buiten de toiletten.
Noodsituaties inclusief EHBO- en brandalarmincidenten
Overdracht van COVID-19 tussen personeelsleden en ook tussen personeelsleden en gasten. ü Personeelsleden zijn geïnformeerd over de meest recente richtlijnen mbt het bieden van eerste hulp tijdens de pandemie.
ü Alle buitendeuren en nooduitgangen moeten onmiddellijk beschikbaar blijven voor gebruik in geval van brandalarm of noodevacuatie (zelfs als ze niet worden gebruikt vanwege de beveiligde COVID-controles ).
ü Zorg ervoor dat de aangewezen branddeuren te allen tijde gesloten blijven, tenzij er automatische deurontgrendelingen zijn gekoppeld aan het brandalarmsysteem of er zelfstandige Dorguard-units zijn geïnstalleerd (deze laten de deuren vrij wanneer ze het geluid van het brandalarm detecteren).
Levering van eten en drinken
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en bezorgers. ü Leveringen die tijdens de handelsuren moeten worden vermeden .
ü Personeelsleden om te zorgen voor sociale afstand met het bezorgpersoneel en om hun handen te wassen onmiddellijk na het accepteren en opbergen van de levering.
ü Bezorgers moeten hun handen grondig wassen of handdesinfecterend middel gebruiken voordat ze het pand betreden om toiletfaciliteiten te gebruiken .
Gevaar Beheersmaatregelen om risico’s te minimaliseren:
Onderhoudsaannemers
Overdracht van COVID-19 tussen werknemers en aannemers. ü Te vermijden onderhoudswerkzaamheden tijdens handelsuren.
ü Onderhoudsaannemers moeten hun handen grondig wassen zodra ze ter plaatse arriveren .
ü Personeelsleden dienen te zorgen voor sociale afstand tussen bezorgers .
Kinderen op het terrein
Kinderen geen sociale afstand. ü Ouders en gezinnen zullen worden gevraagd om te allen tijde voor kinderen te zorgen om ervoor te zorgen dat ze sociaal afstandelijk blijven.
Overdracht van COVID-19 tussen medewerkers en ook tussen medewerkers en gasten. ü Kinderen moeten te allen tijde bij hun familie blijven zitten. Kinderen moeten worden begeleid door een ouder / verzorger bij toiletbezoek.
Vermaak
Klanten schreeuwen of zingen en een verhoogd risico op aërosoloverdracht van het virus. Ook potentieel voor grote bijeenkomsten. ü Om het risico van overdracht van aërosolen te verkleinen, bijvoorbeeld wanneer entertainers zingen of schreeuwen, geen live optredens of entertainment zoals drama, komedie of muziek.
Overdracht van COVID-19 tussen klanten en ook tussen klanten en medewerkers. ü Geen luide muziek gespeeld (om te voorkomen dat klanten moeten schreeuwen om gehoord te worden), alleen achtergrondmuziek .
Mentale gezondheid
Het management zal het personeel tijdens de uitbraak van het Coronavirus bewust maken van geestelijke gezondheid en welzijn en zal alle mogelijke ondersteuning bieden om te helpen. ü Interne communicatiekanalen en cascadering van berichten via lijnmanagers zullen regelmatig worden uitgevoerd om medewerkers in een snel veranderende situatie gerust te stellen en te ondersteunen.
ü Lijnmanagers bieden ondersteuning aan personeel dat getroffen is door Coronavirus of een familielid heeft
Personen die terugkeren van reizen in een gebied met een hoog risico
Werknemers moeten het advies van de overheid opvolgen als ze zijn teruggekeerd van een reis naar een van de gebieden met een hoog risico (zoals gedefinieerd door de overheid). ü Dit advies omvat de vereisten voor het individu om “zichzelf in quarantaine te plaatsen” als hij de afgelopen 14 dagen is teruggekeerd uit een hoogrisicogebied, zelfs als hij geen van de symptomen heeft. Het individu moet contact opnemen met zijn huisarts, de hulplijn van de regering bellen om hem op de hoogte te stellen van zijn reis, huidige status en voor verder advies.
ü We zullen de persoon ook adviseren om pas weer aan het werk te gaan nadat de incubatietijd voorbij is en eventuele symptomen verdwenen zijn.